Koopmans verkozen tot beste merk

Foto: Mariëtte Vermeeren
Nederlandse supermarktklanten hebben Koopmans gekozen tot beste merk op het gebied van eten en drinken. De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) maakte het nieuws donderdag bekend in DeFabrique te Utrecht.

Om het Merk van het Jaar 2016 te kunnen kiezen, heeft marktonderzoeksbureau GfK een grootschalig consumentenonderzoek uitgevoerd. Koopmans scoorde het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit.

Marketing manager van Koopmans, Geert-Jan Vorstenbosch, laat weten positief verrast te zijn met de prijs: “We hebben het afgelopen jaar met veel passie gewerkt aan een flinke reeks innovaties en een nieuwe merkcampagne die de warmte van bakken weet over te brengen. We zijn supertrots, vooral omdat het een waardering is van de consument.”

Voorafgaand aan de bekendmaking van de hoofdprijs werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt:

  • Alcoholische dranken: Grolsch
  • Non-alcoholische dranken (exclusief zuivel): Pickwick
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje
  • Kruidenierswaren overig: Koopmans
  • Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Een extra award was gereserveerd voor het merk dat het afgelopen jaar zorgde voor de beste online merkbeleving. Deze award ging naar Mona. Dit merk scoorde het hoogst op het creëren van positieve en betekenisvolle online ervaringen bij consumenten. Milka bezette de tweede plaats in deze categorie, Nivea werd derde.

Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2015 meegenomen in de eindscores. De titel Merk van het Jaar is daarmee een beloning voor zowel korte als lange termijn-prestaties.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen