De verandering in Martijn’s voedingspatroon

Foto:

Vanaf oktober tot nu is er veel veranderd is mijn levensstijl.

Ik ben me veel bewuster geworden van wat er allemaal bij komt kijken om af te vallen.
Voordat ik begon met de Afvalrace was ik echt iemand die niet keek naar wat er in het product zat.
Ik at en dronk eigenlijk alles zonder erbij na te denken.

Nou, dat is zeker veranderd. Ik voer braaf iedere dag mijn eten in op “Mijn Fitness Pal”.
Deze app houdt alles bij van calorieën, vetten, eiwitten en koolhydraten.
Hierdoor kun je dus precies afstemmen wat je dagelijks binnen moet krijgen om daadwerkelijk af te vallen, en dus resultaat te gaan zien.

Doordat ik ook veel sport mag ik nog best veel eten op een dag.
Ik zit nu op 2000 calorieën per dag en om deze calorieën binnen te krijgen eet ik meestal het volgende:

  • Ik ontbijt steevast om kwart over 6 met een uitgeknepen citroen in lauw water. Dit drink ik met een rietje anders tast het citroenzuur het glazuur van je tanden aan.
    Ook begin ik gelijk met 3 boterhammen met kipfilet. Ik moet goed ontbijten om mijn energielevel te behouden. Omdat ik best fysiek werk heb en hele dagen sta en loop, heb ik die energie wel nodig.
  • Tussendoor om 10:30 uur eet ik een bak magere kwark. Ik doe er eigenlijk nooit iets van fruit in. Er zit niet veel smaak aan, maar het is super mager en er zitten erg veel eiwitten in. Ik drink hierbij een 0,5 liter water.
  • Om 12:00 uur eet ik 4 boterhammen met wederom kipfilet/ rosbief of ossenworst. Magere producten met ook veel goede eigenschappen erin. Ook nu drink ik 0,5 liter water.
  • Rond een uurtje of half 4 pak ik een Raw proteïne reep. Hierin zitten ook veel goede stoffen en eiwitten. DIt wissel ik af met een stuk fruit. En qua drinken natuurlijk weer die 0,5 liter water 😉
  • Omstreeks 18:00 uur eet ik een maaltijdsalade als ik op mijn werk ben en als ik thuis ben eet ik gewoon met de pot mee. We koken thuis over het algemeen ook redelijk mager en daarin kun je ook erg veel variëren. Tijdens het eten drink ik meestal een glas Crystal Clear of af en toe een alcoholvrij biertje.
  • In de avond eet ik zelden nog iets. Meestal ben ik aan het sporten en drink ik tijdens het sporten Bcaa (aminozuren) met 1 liter water, en na het sporten pak ik nog een eiwitshake met 0,5 liter water.

Je ziet dat ik best wat kan eten en drinken op een dag. Ik heb echt nooit een honger gevoel en dit eetpatroon past goed bij mij.
Ik kan dit eetpatroon heel goed volhouden, en ben daarom ook niet bang dat ik na de Afvalrace ineens het heel anders zal gaan doen.

In het weekend ga ik af en toe weleens los en drink ik wel een glaasje alcohol en snoep ik wel iets gezonds zoals een mager toastje met tonijn of iets dergelijks.

Je wilt ook een beetje blijven genieten van deze extraatjes.

Bedankt weer voor het lezen van mijn blog en tot volgende week weer.

Martijn wordt begeleid door Mandy Glaudemans van ENFORCE en dit wordt mede mogelijk gemaakt door een aantal sportieve partners. De Afvalrace West-Brabant is te volgen via Facebook en nieuwsbrief.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden