Gezonde snacks voor tussendoor

Foto: Wikipedia

Wil je iets anders dan krentenbollen, snoep en chips? Hierbij enkele tips voor gezonde snacks voor tussendoor. Heb je kleine kinderen dan loont het de verschillende snacks leuk te verpakken in kleine kleurrijke bakjes of zakjes met een vrolijk strikje.

1. Snoepgroente

Rauwkost kun je ook snoepgroenten noemen. Tegenwoordig kun je in de supermarkt allerlei kleine emmertjes kopen met tomaatjes, komkommertjes, paprikaatjes of kleine worteltjes. Neem je ook wat humus of yoghurt dip mee in een afsluitbaar bakje en je hebt een heerlijk tussendoortje.

2. Gedroogd of vers fruit

Fruit is altijd goed! Handfruit als appels en manderijntjes zijn gemakkelijk mee te nemen. Wil je een keer wat anders denk dan aan gedroogd fruit. Gedroogde abrikozen bijvoorbeeld. Doordat het fruit gedroogd is, is het extra zoet, een hele traktatie. Ook heel gemakkelijk in de supermarkt te kopen.

3. Yoghurtfruitsmoothie

Maak je eigen yoghurtfruitsmoothie met magere yoghurt, een handje (bevroren) frambozen, bosbessen of andere fruit en wat ijsklontjes. Giet dit in een goed afsluitbare flesje en genieten maar

4. Rijstwafels

Rijstwafels zijn heerlijk licht en gemakkelijk mee te nemen. Kinderen zijn er vaak dol op en je kunt ze onderweg gemakkelijk beleggen met wat humus of een eitje.

5. Wraps

Wil je iets anders eten dan boterhammen of het kleffe eten van de tankstations? Neem dan je eigen wraps mee. Beleg van te voren enkele wraps met bijvoorbeeld een avocado, kip en sla. Oprollen, inpakken, en meenemen maar.

6. Noten

Heel gezond (mits met mate) en altijd lekker. Een zakje noten is heel gemakkelijk mee te nemen en uit te delen.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden