Breda Jazz Festival gaat ook collecteren met QRTSJING

Foto: Jack Janssen Fotografie

De binnenstad van Breda is 10 t/m 13 mei het decor van het Breda Jazz Festival. Het grootste jazzfestival van Europa vindt voor de 48e keer plaats. Het vierdaagse muziekevenement telt 180 optredens op 17 podia. Alle buitenconcerten zijn gratis toegankelijk voor de circa 200.000 bezoekers.

Om dit evenement te kunnen blijven financieren gaan vernieuwde collectebussen rond. Bezoekers kunnen naast een contante bijdrage ook met een mobiele donatie via QRTSJING het festival een warm hart toedragen.

Het Jazz Festival is gratis voor bezoekers. Sponsoren, horecaondernemingen en subsidieverstrekkers leveren de hoofdzakelijke financiële bijdragen om het Bredase festival te organiseren. Om de begroting kloppend te maken zijn kleine bijdragen van het publiek waardevol. Daarom lopen op festivaldagen vrijwilligers rond met een collectebus waarvan de opbrengst volledig ten goede komt aan de festivalorganisatie. Al jaren gebeurt dit volgens de formule ‘Piek voor de Muziek’. Elke festival dag wordt aan bezoekers gevraagd om een donatie voor de collectebus. Dat levert een financiële bijdrage op voor het voortbestaan van het festival.

 

Geen contanten op zak

Nieuw is dat bezoekers dit jaar op twee manieren kunnen doneren. Naast contante donaties is de collectebus van het festival voorzien van een QRTSJING-code. Daarmee kan je doneren zonder fysieke portemonnee. Door het scannen van deze QR-code met een mobiel kan een donatie met mobiel bankieren worden gedaan. De betaling wordt via de mobiel bankieren app van de eigen bank afgerond. Zo kan het groeiende aantal festivalbezoekers zonder contanten op zak met QRTSJING het Jazzfestival toch steunen.

Ardwin Poppelaars, Bestuurslid Breda Jazz Festival:

“We zien al een aantal jaar dat bezoekers minder cash op zak hebben. Door te innoveren met QRTSJING bieden we ook bezoekers zonder contant geld de mogelijkheid om te doneren. Hierdoor verwachten wij nog vele jaren een financieel gezond festival te kunnen blijven organiseren.”

Jeroen van Glabbeek, managing director van CM.com:

“CM.com is al jaren nauw betrokken bij Breda Jazz Festival. We zijn erg enthousiast dat we één van onze laatste innovaties hier kunnen inzetten. Voor het festival zorgt dit voor extra donaties en in ruil ontvangen wij waardevolle gebruiksfeedback.”

Reacties

Cookieinstellingen