CDA tweede kamerlid Martijn van Helvert op werkbezoek in Breda

Het CDA slaat lokaal, provinciaal en landelijk de handen ineen voor krachtige lobby voor spoorveiligheid in Brabant.
SCHRIFTELIJKE VRAGEN NA WERKBEZOEK In Breda vertellen buurt bewoners mij (tussen de treinen door) over hun bezorgdheid over de geluidsoverlast als er straks nog meer goederentreinen over het drukbezette spoor gaan rijden.Juist als de woonwijk begint (Zie foto: naast het voetbalveld) houdt het geluidsscherm in Breda op. Gelukkig is het gras op het voetbalveld wél tegen het geluid beschermd!
Ik heb vandaag direct schriftelijke vragen gesteld aan het kabinet:1. Waar blijft de door het kabinet toegezegde €3 miljoen voor maatregelen rond het station Tilburg?2. Is het kabinet het met het CDA eens dat gevaarlijke stoffen vooral over de Betuweroute moeten blijven rijden en dat alleen de overige goederen tijdens de werkzaamheden aan de Betuweroute door dichtbevolkt gebied moeten rijden?3. Waarom had de aangereden goederentrein in Tilburg geen bufferwagon achterop? De laatste wagon was er direct eentje met de meest gevaarlijke stoffen.4. Waarom wordt het geluidsscherm niet +/- 300 meter doorgetrokken, maar stopt het bij het voetbalveld, waar de woonwijk (die het dichtst bij het spoor ligt) begint in Breda?

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden