5 tips om in 2021 goed gevonden te worden in Google!

Foto: Pexels (CC0-Public Domain)

Hoe zorg je er nu voor dat in 2021 jouw website altijd goed gevonden wordt in Google? In dit artikel geven we je 5 tips zodat jij met een frisse start het nieuwe jaar kunt beginnen!

Kortom: een kijkje in onze SEO-keuken, met eenvoudige tips die je direct kan doorvoeren.

1. Start met een zoekwoordenonderzoek

Door een zoekwoordenonderzoek kom je erachter wat jouw bezoekers echt belangrijk vinden. Overweeg daarom om een zoekwoordenonderzoek te laten uitbesteden aan een gespecialiseerde partij. Hoe beter jij in kaart hebt wat de zoekwoorden zijn waar jouw bezoekers op zoeken, des te beter weet jij wat relevante content is voor jouw website. Het heeft immers geen nut om je te richten op zoekwoorden waar niemand op zoekt of op woorden waar je (binnen je huidige budget) geen posities op kan behalen. Wij helpen je graag met een gratis beknopt zoekwoordenonderzoek, neem contact op en refereer naar dit artikel!

2. Linkbuilding blijft belangrijk

Met een goede linkbuilding strategie wordt jouw website beter beoordeeld. Door te zorgen voor goede externe backlinks vergroot je de link,- domein-, en paginawaarde van je website. Een backlink is een link van een andere website naar jouw website. Google ziet dit deze links als aanbevelingen voor jouw site. Hoe relevanter de links, hoe meer ´kracht´ jouw website erbij krijgt. Lukt dit niet op een “natuurlijke” manier, besteed dan je linkbuilding uit of koop regelmatig relevante advertorials. Wij, We Talk SEO uit Etten-Leur, werken sinds 2005 aan een groot eigen netwerk van krachtige websites + partnersites (top 100 websites in Nederland) en kunnen je hierbij helpen!

3. Maak gebruik van interne links

Het is maar een kleine moeite, maar interne links kunnen de ‘betrouwbaarheid’ van jouw website pagina’s zeker vergroten. Zorg daarom dat je relevante interne links toevoegt aan jouw pagina’s.

4. Maak duidelijke H1 headings en subheadings

Een paginakop, ook wel H1 of heading genoemd, moet voor de bezoeker duidelijk aangeven waar de pagina over gaat. Het is belangrijk om de H1 paginakop zo duidelijk en kort mogelijk te houden. Het advies is om per pagina maar 1 H1 in te stellen. Subkoppen (ook wel subheadings genoemd) voorzie je van een H2-, en een enkele keer een H3- of H4-tag. Zo kan een zoekmachine makkelijk ‘lezen’ waar een tekst over gaat. Bovendien werkt dit ranking-verhogend.

5. Plaats afbeeldingen op jouw website en maak gebruik van alt tags

Het oog wil ook wat, zeker bij website design! Vaak wordt er wel over de praktische aspecten van een website nagedacht, maar minder over de look en feel die je uit wilt stralen naar bezoekers. Plaats daarom ook leuke, inspirerende of relevante afbeeldingen op jouw site. Maak je de foto’s niet zelf, let wel op dat je gebruik maakt van rechtenvrije foto’s om plagiaat te voorkomen.

Zorg ook ervoor dat jouw afbeeldingen een duidelijke alt tag hebben. Een alt tag wil zeggen: een omschrijving van de afbeelding, die de inhoud kort en bondig weergeeft. De kunst is om een alt tag te maken die niet té beknopt is, maar ook niet te lang. Dus niet één of twee zoekwoorden, maar ook geen twintig. De gouden middenweg is hiervoor meestal het beste qua omschrijving.

Nieuwsgierig geworden naar wat je nog meer kunt doen om jouw website beter vindbaar te maken in Google? Check dan de rest van dit artikel, met 21 gratis SEO-tips om zelf mee aan de slag te gaan. We kunnen je ook helpen met een afzonderlijke linkbuilding-analyse of een volledige SEO-rapportage! Neem vrijblijvend contact met ons op en boost jouw SEO!

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen