Albert Heijn breidt online bezorgdienst uit

Foto: Flickr

Albert Heijn begint binnenkort een nieuw initiatief in de strijd om de online supermarktklant. De super komt met een wekelijkse boodschappenbox met daarin ingrediënten voor drie maaltijden, dus geen ‘normaal’ online boodschappen doen.

Die box is online te bestellen en wordt gratis bezorgd samen met eventueel andere boodschappen. Een woordvoerster van AH bevestigde vrijdag berichtgeving hierover in De Telegraaf. De populariteit van maaltijdboxen groeit enorm, schrijft de krant.

Albert Heijn lijkt daarmee de strijd aan te binden met concurrenten die ook gratis boodschappen bezorgen zoals de onlinesupermarkt Picnic. Deze nieuwe speler kondigde vorige week aan in de loop van september van start te gaan in Amersfoort.

De grootgrutter kiest voor drie maaltijden per week in de box, zodat klanten voldoende eigen keuze houden. “Daarmee kun je de maaltijden over de week spreiden en is er nog voldoende ruimte om de andere dagen zelfstandig in te vullen,” zegt Rutger Anema van Albert Heijn. “We zien veel mensen stoeien met de gedachte wat ze gaan eten. De meeste consumenten vallen elke keer weer terug op acht of negen dezelfde gerechten die ze al jarenlang maken.”

Vijf koks zullen fulltime bezig zijn met het verzinnen van nieuwe gerechten. Anema: “Op ons kantoor komt de geur van knoflook en verse kruiden je constant tegemoet.”

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen