Massale woede om internetstoring: ‘Ik zeg Ziggo op!’

Foto: Ziggo

Boze klanten die al enkele dagen geen internet via Ziggo krijgen, zijn het zat. Via social media wordt opgeroepen het abonnement bij de provider op te zeggen.

Te weinig maatregelen
De storing, die het gevolg is van een DDoS-aanval (waarmee grote hoeveelheden data worden afgevuurd op de servers, waardoor alles plat komt te liggen), treft vele klanten van Ziggo. De klagende klanten zijn vooral boos dat er blijkbaar niet voldoende maatregelen zijn genomen en dat de internetgigant vrijwel niet ingaat op de klachten via Twitter.

Slechte communicatie
Veel meer dan een tweet met ‘er wordt aan gewerkt’ kwam er niet uit bij Ziggo. Daarmee namen veel mensen geen genoegen. ‘Dit gaat langer duren. Ga eens de DNS-server updaten, jullie lopen achter op dat gebied!’, klaagt iemand. ‘Again? Heb er weer erg veel last van gehad! Niet normaal dit, had wel wat betere maatregelen van jullie verwacht!’, typt een ander teleurgesteld. #ziggo is zelfs meerdere keren de afgelopen dagen trending topic.

Opzeggen gaat zomaar niet
Veel abonnementhouders laten het daar niet bij zitten en kondigen uit woede aan over te stappen. Op de website van de provider wordt de klanten voorgehouden dat opzeggen vrijwel alleen kan via de telefoon. Mobiele klanten moeten hiervoor een 0900-nummer bellen en opzeggen kan niet via Mijn Ziggo. Maar wie even verder klikt, komt uiteindelijk toch bij een opzegformulier. Dat opzeggen heeft overigens geen zin, zeggen kenners. Volgens hen kan iedere internetprovider het slachtoffer worden van DDoS-aanvallen. ‘Maar de onprofessionele manier waarop Ziggo ermee omgaat, en hoe slecht ze in hun communicatie zijn, is voor mij reden genoeg om zo snel mogelijk weg te gaan bij die oplichters’, besluit een ontevreden klant. ‘Maar gecompenseerd worden de klanten natuurlijk niet. #bagger’

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen