Supermarkten proberen zoveel mogelijk op te vallen met hun reclames en dat is de Duitse keten Edeka goed gelukt. In de meeste kerstreclames staat vreugde en gezelligheid centraal, maar deze supermarkt heeft het net even anders aangepakt. De ontroerende reclame drukt men met de neus op de feiten en dat blijft niet onopgemerkt op internet.
De centrale boodschap van de commercial is dat we niet moeten vergeten wie onze dierbaren zijn en dat samenzijn met kerstmis heel belangrijk is. Edeka weet haar kijkers te raken met een eenzame oude man in de hoofdrol en een, jammer genoeg, herkenbare situatie.
Deze kerstcommercial van Duitse supermarkt Edeka grijpt je bij de keel https://t.co/g1YO6ZkzIp via @sharethis
— Steph.â„¢ (@stephverwey) November 29, 2015
Indringend! Deze komt wel even binnen…. https://t.co/7m9xyG3FFe
— elibert maathuis (@elibertmaathuis) November 29, 2015
Goede kerst commercial van Duitse supermarkt keten Edeka, die je toch even aan het denken zet!… https://t.co/gzn5qAgDkl
— Mark Hoff (@WHATFR) November 29, 2015
De winnaar van de beste reclame van 2015 gaat naar de Duitse supermarkten organistatie EDEKA. https://t.co/NTovmVdcAB #heimkommen
— Rob Coenen (@robcoenen) November 29, 2015
Hebben jullie deze Duitse TV-commercial al gezien? Komt binnen hoor! https://t.co/qoqYxXlhxv #edeka #opa #kerst
— Hanneke Schmeets (@Uwlevensverhaal) November 29, 2015