Unicef en IKEA lanceren samen Kid Power in Nederland

Ondervoeding is een groot probleem onder kinderen. Hierdoor raken ze verzwakt en overlijden ze sneller aan malaria, diarree en andere ziektes. Door langdurig ondervoeding kunnen kinderen zelfs een levenslange fysieke en mentale achterstand oplopen. Om dit te bestrijden heeft Unicef het Kid power concept ontwikkeld.

In de Verenigde Staten is het al een groot succes. Time Magazine heeft het zelfs een van de 25 belangrijkste uitvindingen van 2016 benoemd.

Kid Power

Het idee achter Kid Power is dat kinderen bewegen. Met een stappenteller wordt gemeten hoeveel punten(stappen) behaald zijn. Door middel van lessen op school door docenten en gastsprekers worden de kinderen onderricht over de oorzaken en gevolgen van ondervoeding. De punten kunnen ingewisseld worden voor zakjes noodvoeding. De noodvoeding bestaat uit een speciaal ontwikkeld pasta met alle essentiële voedingsstoffen om ondervoede kinderen snel te laten herstellen.

Unicef en IKEA

Voor IKEA zijn kinderen heel belangrijk. En daarom steunt IKEA deze geweldige actie door de punten omzetten in zakjes voeding. Niet alleen worden ondervoede kinderen gesteund, maar kinderen in Nederland bewegen meer. En dat voor een goed doel. Ook kinderen van IKEA medewerkers doen mee aan de actie, Middels een voorlichtingsmiddag weten zij nu waarom zij het doen. Dit bestond uit een voorlichtingsfilmpje, presentatie met behulp van Unicef en een speurtocht door de winkel heen.

 

Iets later dan gepland, de uitslag van Kid Power bij IKEA Breda :

Goed gedaan, allemaal!!!

Reacties