‘Klantenservice’ teistert bedrijven en consumenten op Facebook

Klagende consumenten worden sinds een week op sociale media te woord gestaan door een bijzondere webcare. De Facebookpagina ‘Klantenservice’ reageert brutaal op online klachten op websites van bedrijven en pretparken.

De beheerders van de pagina doen zich voor als medewerkers van de klantenservice van het bedrijf waarover geklaagd wordt, maar zijn eigenlijk een ‘satirisch protest tegen domme mensen’. Facebookpagina’s als de Efteling, Lidl en Ziggo worden al geteisterd door de groep.

De klagende Facebookers hebben meestal niet in de gaten dat de reactie op hun klacht niet van de echte klantenservice komt, maar van buitenstaanders. Ze kunnen de brutale reacties dan ook meestal niet waarderen.

Op een bericht waarin ene Gerrie klaagt dat hij voor mongool werd uitgescholden in de Efteling wordt bijvoorbeeld gereageerd met: ,,Je komt inderdaad over als een mongool, dus ons inziens heeft de desbetreffende medewerker correct gehandeld.” Gerrie is duidelijk niet gediend van die reactie.

Hoewel de organisaties die te maken hebben gehad met de ‘klantenservice’-berichten graag juridische stappen zetten, is dit erg lastig. ICT-jurist Arnoud Engelfriet legt aan AD.nl uit: ,,Facebook zal niet snel zeggen: joh, hier heb je hun naam en adres. Bovendien is reageren op berichten niet strafbaar.”

Het bericht ‘Klantenservice’ teistert bedrijven en consumenten op Facebook verscheen eerst op Nieuws.nl.

Altijd op de hoogte van het laatste Breda Nieuws? Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief en volg ons via Facebook en Twitter.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden