Ophef om reclame kinderwagen met Nederlands model

Veel moeders vinden de nieuwe reclamefoto van de Nederlandse kinderwagenfabrikant Bugaboo onrealistisch. Op het kiekje staat het Nederlandse model Ymre Stiekema. Ze is aan het hardlopen terwijl ze haar kind dat in de kinderwagen zit, duwt. Op social media wordt massaal gereageerd op de advertentie.

“Benieuwd hoe model en moeder Ymre Stiekema fit en gezond blijft met de Bugaboo Runner? Binnenkort meer tips over hoe jij samen met je kind actief kunt blijven!”, staat als omschrijving bij de foto.

‘Dit is belachelijk’

“Niet echt een normale manier om zo achter je kinderwagen te joggen lijkt mij. Even serieus, trek wat aan!”, “Sinds wanneer lopen we zo achter een wandelwagen en sinds wanneer lopen we zo hard?”, “Ik loop altijd hard in mijn bikini.. NIET!”, “Dit is belachelijk”, “Doe dan niks aan” en “Je moet nieuwe moeders ondersteunen, niet een onrealistische strak lichaam laten zien”, zijn enkele reacties.

Niet iedereen vindt het commentaar op de reclamefoto terecht. “Jaloers volk! Ze heeft er vast hard voor gewerkt. In plaats van te zeuren, trek je schoenen aan en loop van mij part in bikini”, “Als ik zo’n lijf had gehad was ik met alle plezier zo de deur uit gegaan, hoor” en “Dit is hetzelfde wat ik draag tijdens het rennen met Aiden in de kinderwagen en Benjamin op mijn rug”, zijn enkele reacties van moeders die de commotie overdreven vinden.

“We hebben de Bugaboo Runner ontworpen met actieve ouders in gedachten. We willen moeders en vaders in de hele wereld inspireren om de wereld te ontdekken met hun familie, terwijl ze een actieve en gezonde leefstijl behouden”, laat de kinderwagenfabrikant aan Today weten. “We geloven dat ouders vrij moeten kunnen rennen, ongeacht hoe fit ze zijn en wat ze kiezen om te dragen tijdens het hardlopen.”

Het bericht Ophef om reclame kinderwagen met Nederlands model verscheen eerst op Nieuws.nl.

Altijd op de hoogte van het laatste Breda Nieuws? Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief en volg ons via Facebook en Twitter.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden