Vrouw op zwarte lijst na slechte recensie Thuisbezorgd.nl

Een vrouw uit Zwolle kan geen eten meer bestellen bij Eetcafé De Plantaan. Medewerkers van het eetcafé plaatsten de vrouw op een zwarte lijst na een negatieve recensie op Thuisbezorgd.nl.

,,Wauw! De Plataan belde om te zeggen dat ik niet meer bij ze mag bestellen na een slechte recensie op Thuisbezorgd.nl. Bizar”, liet de vrouw op Twitter weten.

Op een later moment twitterde ze: ,,Even voor de duidelijkheid: ik heb gister uiteindelijk wel mijn geld teruggekregen. Nu gewoon verbaasd over boos telefoontje.”

Eigenaar van het eetcafé, Tahir Yildirim, legt uit waarom de vrouw ontevreden was over haar bestelling. ,,Er waren fouten gemaakt bij de bezorging. Maar dat lag ook deels aan de tussenpersoon Thuisbezorgd. Die had een storing waardoor de klant niet werd geïnformeerd over de voortgang van de bestelling. En ik was inderdaad de extra rucola vergeten, zegt hij tegen het AD.

Hij begrijpt niet waarom de vrouw een negatieve recensie op Thuisbezorgd.nl heeft geplaatst. ,,Ze heeft de extra rucola nabezorgd gekregen, mét excuses en ze hoefde de pizza niet te betalen. Daarmee was voor mij de kous af geweest als ze niet vervolgens een negatieve recensie op de website plaatste. En zónder te vermelden dat ze de bestelling ook niet hoefde af te rekenen. Dat vind ik niet eerlijk. Dus ze hoeft bij ons niet meer te bestellen.”

Thuisbezorgd heeft na contact opgenomen te hebben met Yildirim de klacht van de vrouw verwijderd van hun site. Volgens woordvoerder van Thuisbezorgd.nl Imad Qutob gebeurt het zelden dat er een recensie wordt verwijderd van de site.

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft begrip voor het feit dat ondernemers een zwarte lijst hanteren. Steeds meer klanten proberen korting af te dwingen door te dreigen met een slechte recensie op een beoordelingssite.

Altijd op de hoogte van het laatste nieuws? Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief en volg ons via Facebook en Twitter.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden