Facebook gaat likes gebruiken voor advertenties

Like jij vooral restaurants, films of popartiesten op Facebook? Voortaan kun je in online advertenties terug zien waar jouw voorkeur het meest naar uit gaat.

Facebook slaat al langer op wat je leuk vindt op deelt, maar gaat nu ook die informatie gebruiken. De advertenties die je tegenkomt tijdens online activiteiten kunnen vanaf dan gebaseerd zijn op je vind-ik-leuks. Dit meldt Kassa.

Al langer probeert Facebook de advertenties die je ziet zo relevant mogelijk te maken. Zo zul je het paar schoenen dat je net op een webshop hebt gezien regelmatig tegenkomen als je op het sociale medium aan het kijken bent.

Of Facebook ook in Nederland de nieuwe methode gaat inzetten, is nog niet bekend. Als je niet wil dat Facebook eerdere informatie over jou bewaart, kun je dit via de privacypagina van de website uitzetten.

Altijd op de hoogte van het laatste Breda Nieuws? Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief en volg ons via Facebook en Twitter.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden