John Lewis, een keten van warenhuizen in Engeland, staat er om bekend ieder jaar een emotionele kerstreclame te maken. Ook dit jaar is de keten er weer in geslaagd om een ontroerend filmpje af te leveren.
In het filmpje is te zien dat een meisje via een telescoop een bejaarde man op de maan ontdekt. Tevergeefs probeert ze contact te maken met de eenzame man. Op kerst lukt het haar uiteindelijk toch om zijn aandacht te wekken. Het filmpje eindigt met de tekst: ‘Show someone they’re loved this Christmas’.
De reclame draagt de boodschap uit dat sommige ouderen eenzaam zijn.
Het filmpje is in twee dagen tijd al bijna zes miljoen keer bekeken op YouTube.
De tranentrekker is op social media goed ontvangen.
Well John Lewis, if your idea of Christmas is breaking a grown woman with tears then MISSION ACCOMPLISHED. #wetneck #manonthemoon
— Emma Kennedy (@EmmaKennedy) November 6, 2015
Poeh. Ze flikten het weer bij John Lewis. https://t.co/jGBw0EpoVp #ManOnTheMoon
— Margot van Trier ☌ (@margotvantrier) November 7, 2015
http://twitter.com/camoynihan/status/662652224137527297
Tissues! Mensenknetters wat ik dit een ONGELOFELIJK FANTASTISCHE commercial https://t.co/HeNQVb3tzJ #ManOnTheMoon
— Wouter van der Toorn (@creatov) November 7, 2015
Weer mooi gedaan door @johnlewisretail. #ManOnTheMoon
— Marcel Remijn (@mrr38) November 6, 2015
Prachtig weer, zo in de aanloop naar de gezellige, maar gretige decembermaand #ManOnTheMoon https://t.co/7E0FEmpHmp
— Petra Moerland (@Melody2Memory) November 7, 2015
De reclamespotjes van de voorgaande jaren:
Altijd op de hoogte van het laatste Breda Nieuws? Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief en volg ons via Facebook en Twitter.
Reacties