Nieuwe naam en identiteit voor B-Total: Weekend Creative Agency

Foto: Weekend Creative Agency

Vanaf vandaag zullen zowel B-Total Health als B-Total Strategic Communications door het leven gaan als Weekend Creative Agency (www.weekend.tk). Het Bredaas bureau was voorheen werkzaam onder twee divisienamen is opgericht in 2001. Weekend Creative Agency lanceert haar nieuwe identiteit vanuit een aangescherpte propositie, positionering en met het oog op verdere groei.

Iedere dag weekend
 “Vanuit het inzicht dat we iedere dag mogen doen wat we het allerliefste doen en dus eigenlijk van onze hobby ons beroep hebben kunnen maken, konden we ons geen betere naam voorstellen dan ‘Weekend’”, aldus partner en Creative Director Robert van der Stel. “En dat vleugje ‘weekend-gevoel’ hopen we ook onze klanten te kunnen brengen in onze creatieve voorstellen en meetings. Zelfs op maandagochtend. Vanaf vandaag is het immers iedere dag weekend. En Weekend.”

Eilandengroep in de Stille Oceaan
Voor de online identiteit zochten de creatieven hun heil in een stukje ‘early internet’-nostalgie. Zo werd naast praktische domeinen als weekendcreativeagency.com, weekend.tk vastgelegd – welke als dominante online identiteit gevoerd zal worden.  Partner en Strategy Director Bas Uytdenhouwen verklaart: “Veel van onze collega’s hobbyden rond de eeuwwisseling hun eerste websites in elkaar, waarbij .tk een gratis alternatief bood voor de toen nog minder eenvoudig te registreren .nl- en .com-domeinen. Dat .tk naar Tokelau verwijst, een eilandengroep in de Stille Oceaan, maakt het des te meer Weekend.”

Solide basis voor groei
Weekend Creative Agency wist zich op 1 januari 2017 reeds te verzekeren van twee toetredende partners in de vorm van Dennis Haanskorf (Art Director) en Bas Uytdenhouwen (Strategy Director) als aanvulling op Robert van der Stel (Creative Director) en René Schuite (Account Director). Daarnaast is het achter de schermen al jaren aan het bouwen aan een solide basis voor verdere groei, waarbij sterk wordt ingezet op creativiteit als onderscheidend vermogen, gecombineerd met een investering in specifieke vakkennis en marketing automation. Qua klantenbestand kent het bureau een 50/50-verdeling tussen healthcare/pharma- en consumentenmerken, met namen als Johnson & Johnson, Lamb Weston/Meijer, Actelion, Janssen, Roche, Jack Daniel’s en Coleman.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden