Online supermarkt Picnic breidt uit naar het zuiden van het land en begint in de tweede en derde stad van Noord-Brabant: Tilburg en Breda. Vanaf vandaag kunnen toekomstige klanten de app downloaden en zich inschrijven. Half mei rijden de duurzame, elektrische wagentjes voor het eerst uit om de boodschappen gratis en tegen de laagste prijs aan huis te bezorgen.
De uitbreiding naar Tilburg en Breda is onderdeel van de landelijke uitrol van
Picnic , dat recent van start ging in Nijmegen en ook bezorgt in Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Nijmegen, Rotterdam en omliggende steden. Deze week gaat de online supermarkt ook in Duitsland van start. “Al sinds de start in 2015 is er veel belangstelling voor Picnic van huishoudens in Brabant, waardoor we besloten hebben in twee steden tegelijk van start te gaan”, aldus mede-oprichter van Picnic Michiel Muller.
Registreren in app
In totaal gaat het om ruim 185.000 nieuwe huishoudens die van de websuper gebruik kunnen maken. Inwoners van Tilburg en Breda kunnen zich in de app op hun mobiele telefoon registreren en zich daarmee verzekeren van een plek op de wachtlijst. Iedereen die op de wachtlijst staat wordt gefaseerd toegelaten.
De innovatieve websuper gaat in Tilburg van start met 15 bezorgwagentjes en 40 bezorgers. In Breda gaan 10 bezorgwagentjes en 30 bezorgers de weg op. In de maanden na de start moet dit gegroeid zijn naar in totaal 80 bezorgwagentjes en 250 bezorgers.
Veel belangstelling
“Door eerdere lanceringen weten we inmiddels dat er veel belangstelling is in steden waar we starten”, zegt Muller. “Hoe eerder mensen de app downloaden en zich inschrijven, hoe eerder ze aan de beurt zijn.” Picnic is inmiddels begonnen met het werven van personeel in Tilburg en Breda. Geïnteresseerden die als runner aan de slag willen gaan, kunnen zich nog aanmelden. Voor meer informatie en inschrijven zie
www.picnic.nl/runner .
De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke reductie van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Picnic maakt een einde aan voedselverspilling, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk door haar klanten zijn besteld. Op die manier gaat er niets verloren. Recent startte Picnic een pilot in Amersfoort om ook retourpakketjes van wehkamp mee te nemen.
Over Picnic
Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben.
Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel, en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Later is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.