Hoe zet je social media in voor je marketing?

mrt 10 2023, 9:59 Nieuws
pexels pixabay 533446 1
Wil je marketing inzetten voor de groei van je bedrijf of voor verbetering van je vindbaarheid? Dan zijn er een aantal richtingen die je op kunt. Je kunt bijvoorbeeld investeren in SEO : Search Engine Optimization. Je kunt ook je social media inzetten voor de marketing van je bedrijf. Zeker wanneer je doelgroep actief is op Facebook, Instagram of LinkedIn, is dit een goede en effectieve manier om hun aandacht te krijgen. RS Online Marketing uit Breda legt je uit wat je kunt doen.

Social media uitbesteden

Social media marketing is een tak van marketing waar niet iedereen evenveel kennis van heeft. Je moet goed weten hoe de algoritmes werken, hoe je doelgroep in elkaar zit en hoe je een social media campagne het beste inricht. Het simpelweg plaatsen van berichten is niet genoeg. Daarom kun je beter je social media beheer uitbesteden aan een social media specialist in Breda . Zo weet je zeker dat de campagne effectief ingericht wordt en dat je daadwerkelijk resultaten kunt behalen.

Zorg dat je social media representatief is

Je social media moet een duidelijk beeld geven van je bedrijf en bij je bedrijf passen. Dat betekent dus ook dat je de juiste kanalen moet kiezen voor je bedrijf: een advocatenkantoor op Snapchat is bijvoorbeeld geen goede combinatie. Facebook en Instagram zijn gelukkig erg toegankelijk voor verschillende soorten bedrijven, ook als je wat serieuzere content wilt plaatsen. LinkedIn is ook altijd een goede keuze, omdat dit juist zakelijker is en gericht op werkend en werkzoekend Nederland.

Houd een vast thema aan

Een professioneel social mediaprofiel ziet er verzorgd uit. Daarom is het belangrijk om voor je bedrijf een bepaald thema te gebruiken en je hieraan te houden bij het plaatsen van verschillende berichten. Denk hierbij aan een tone-of-voice, hoe je de content maakt, de kleuren die je gebruikt en de onderwerpen die je wilt aanhalen. Op die manier zien je (potentiële) klanten een mooi geheel als ze je bedrijfsprofiel op de social media kanalen bekijken.

Speel in op actuele gebeurtenissen

Een bedrijf dat hier erg goed in is, is Bol.com. Zij gebruiken actualiteiten bij hun marketing op een grappige manier. Je kunt actualiteiten ook gebruiken om je eigen product of dienst aandacht te geven. Let er niet alleen op dat het bij je product of dienst past, maar ook dat het een gepast onderwerp is. Negatieve en treurige onderwerpen kun je beter niet gebruiken, want dan heb je juist kans op negatieve publiciteit.