Met deze tips komen er direct meer klanten je winkel in Breda binnen

30 aug , 6:42 Nieuws
pexels fleur van deijck 198852659 11661781
Als je ergens in Breda een mooi pand hebt in een aantrekkelijke winkelstraat, dan betaal je ongetwijfeld veel huur. Daarom is het relevant om veel van je mooie producten aan tevreden klanten te verkopen. Maar dan moeten ze uiteraard wel de behoefte voelen om bij je binnen te komen en dat is soms best een uitdaging. Maar de kans is groot dat je na het lezen van deze tips meer klanten krijgt, wat voor winkel je ook hebt. 

Mensen moeten op de hoogte zijn 

Allereerst moeten mensen op de hoogte zijn van je winkel en daarvoor is het belangrijk om goed zichtbaar te zijn op het wereldwijde web. Een SEO specialist in Breda kan je daarmee helpen.

Het uiterlijke plaatje moet in orde zijn

De eerste indruk is extreem relevant. Of je nu een nieuw persoon ontmoet of de eerste keer een winkelpand ziet. Daarom is het relevant om de buitenkant schoon te hebben. Wanneer alles er fris uitziet, dan is dit een goede eerste stap. 
Helaas ben je er dan nog niet, want ook twee andere zaken zijn relevant. In de eerste plaats de etalage. Als je zelf weleens door een winkelstraat loopt, dan bekijk je ongetwijfeld eerst wat daar allemaal in staat. Je aantrekkelijkste producten zet je natuurlijk in de etalage. Wanneer je bijvoorbeeld een boekenwinkel hebt, dan doe je er goed aan om de bestsellers daar neer te zetten. Gelukkig kun je gemakkelijk inspiratie opdoen door meerdere winkelstraten te bezoeken. Doe dit bijvoorbeeld op een drukke zaterdag en analyseer goed bij welke etalages de meeste mensen stilstaan. 
Vervolgens is het belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen de behoefte hebben om echt naar binnen te lopen. Maak de ‘loopingang’ om die reden zo aantrekkelijk en interessant mogelijk. Door daar bijvoorbeeld ook al leuke spullen neer te zetten. 

Vriendelijk personeel 

Dan moeten we het vervolgens even over het personeel hebben. Het is namelijk belangrijk om ze goed te instrueren. Je kent ongetwijfeld het cliché dat winkelmedewerkers klanten moeten ontvangen met een lach en daar zit een kern van waarheid. Echter, authenticiteit is ook belangrijk. Bovendien is het belangrijk dat personeel niet opdringerig is, want daar houden mensen niet van. Het is beter om mensen zelf even te laten zoeken en als medewerker op een afstand te blijven. Mocht iemand dan hulp nodig hebben, dan geeft hij of zij dat wel aan. 

Samenwerken met andere winkels 

Een andere tip is om samen te werken met andere winkels die niet direct je concurrenten zijn. Als je een goed netwerk met andere winkeliers opbouwt, dan kunnen zij klanten bijvoorbeeld adviseren om producten bij jou af te nemen. Uiteraard moet je dan wel hetzelfde terug doen voor andere winkeliers.