Visitekaartjes steeds sneller op de mat

14 sep 2016, 15:16 Zakelijk
student 849825 1920
D.M. van Hellesem
‘Vandaag besteld, morgen in huis.’ Het is de beste zin die je bij een online shop kunt tegenkomen als je op het laatste moment nog iets moet bestellen. Voor schoenen, boeken en stofzuigers zijn mensen dit al langer gewend, maar ook producten op maat kunnen steeds vaker binnen een dag bezorgd worden.
De snelheidstrend doet daarmee ook de online aanbieders van drukwerk aan. Reclameland heeft bijvoorbeeld de besteltijden verruimd: 18.00 uur ’s avonds bestellen is ’s ochtends 11.00 uur bezorgd. Onder andere flyers, visitekaartjes , banners en spandoeken kunnen dus binnen zeventien uur bezorgd worden. Wouter Haan van Reclameland stelt dat de veeleisende klant hiermee op haar wenken bediend wordt.

Niet in de papieren

“Wat de gewoonte bij webshops is, bestond al in de wereld van het drukwerk. Maar door de deadline nu nog verder te verleggen, geven we klanten extra ruimte bij het plaatsen van een last minute bestelling.” Zo’n 25 procent van Haans klanten bestelt inmiddels al volgens de spoedprocedure. Zij betalen hier wel een toeslag voor, maar volgens Haan ‘loopt dit niet in de papieren’.
Ook andere online aanbieders, zoals Flyerzone en Drukland leveren snel drukwerk, maar deze partijen drukken hun producten niet zelf. “Dat wij het drukwerk niet uitbesteden maar zelf doen, heeft voordelen voor de kwaliteit, snelheid en afwerkmogelijkheden”, zo stelt Haan.