Extra aandacht voor cultuurparticipatie van jongeren op Breda Barst

Foto: Kin Cheong Lau

Ook dit jaar doet Breda Barst weer mee aan de Rabobank Clubkas Campagne. Vanaf vandaag tot en met maandag 16 april haalt het festival zoveel mogelijk stemmen binnen om extra faciliteiten voor jongeren op het festival toe te voegen. In de Urban Corner worden jongeren geprikkeld voor cultuur in Breda. Ze kunnen daar skaten, DJ-workshops volgen, muziek maken en chillen. Het gratis toegankelijke festival Breda Barst vindt dit jaar plaats op zaterdag 15 en zondag 16 september.

Mini Barst
Breda Barst is voor iedereen en daarom wil het festival ook de jongere bezoekers kennis laten maken met muziek en cultuur. De afgelopen twee jaar konden zij zich vermaken op Mini Barst, een apart deel op het festivalterrein, waar kinderen worden uitgedaagd op het gebied van cultuur en sport, maar ook rustig kunnen genieten van speciale optredens.

Ook de oudere jongeren weten hun weg naar Mini Barst te vinden. Samen met Pier 15 en Nieuwe Veste waren er al leuke activiteiten voor deze oudere doelgroep, maar mede met de opbrengsten van de Rabobank Clubkas Campagne wil Breda Barst deze activiteiten uitbreiden.

Rabobank Clubkas Campagne

Jonge klanten van de Rabobank, in de leeftijd van 12 tot en met 17 jaar, mogen dit jaar voor het eerst ook hun stem uitbrengen. Ook zij ontvangen een persoonlijke stemkaart waarmee zij vijf stemmen kunnen verdelen onder de deelnemende clubs. In totaal wordt er € 75.000 verdeeld.

Breda Barst doet dit jaar voor het derde jaar mee aan de Rabobank Clubkas Campagne. In 2016 werd er geld opgehaald voor een bijzonder project. Kleinkunstenaar Flip Noorman schreef een speciaal nummer voor Breda Barst en kon dit, met behulp van de opbrengsten uit de Rabobank Clubkas Campagne, samen met Bredase basisschoolkinderen live op het hoofdpodium uitvoeren. Vorig jaar werden de opbrengsten gebruikt om Mini Barst uit te breiden van één naar twee dagen.

Breda Barst

Het gratis toegankelijke popfestival Breda Barst vindt dit jaar op 15 en 16 september plaats in het Bredase stadspark Valkenberg. Nadat het festival afgelopen jaar met extreme wateroverlast te maken had en de inkomsten in het weekend tegenvielen, werd er de afgelopen maanden via allerlei wegen geld opgehaald. Afgelopen zaterdag werd duidelijk dat het doelbedrag van € 50.000 behaald is en het festival dit jaar voor de 23e keer plaats kan vinden.

Breda Barst staat garant voor twee dagen vol pop, rock, metal, punk, elektro, hiphop en dance en biedt een mooie mix van regionaal en lokaal talent en gevestigde artiesten. Op Breda Barst vind je ook theater, een gevarieerd aanbod van lekker eten, een gezellige markt en toffe activiteiten voor kinderen.

 

 

 

Reacties

article
222281
Ook dit jaar doet Breda Barst weer mee aan de Rabobank Clubkas Campagne. Vanaf vandaag
https://breda.nieuws.nl/gemeente/222281/extra-aandacht-cultuurparticipatie-jongeren-op-breda-barst/
2018-04-06T13:42:23+00:00
https://cdn.nieuws.nl/media/sites/55/2016/09/17210757/IMG_0716.jpg
Gemeente