De kick-off voor de 13e editie van
3FM Serious Request 2016 dinsdagavond 5 april in Lunet B in Breda. De organisatoren NPO 3FM en het Nederlandse
Rode Kruis waren hierbij aanwezig.
NHTV Breda werkt met de gemeente samen om de stad te enthousiasmeren en initiatieven te verbinden. De kick-off is de opmaat naar het evenement in in de week voor kerstmis, waarbij NPO 3FM en het Nederlandse Rode Kruis aandacht vragen en geld inzamelen voor een stille ramp. Het exacte doel, locatie in het historisch stadshart en de DJ's worden later bekendgemaakt.
Het enthousiasme dat al bestaat, werd zichtbaar dankzij de ruim 130 initiatiefnemers en stakeholders uit de stad die aanwezig waren bij de kick-off. De eerste initiatieven zijn ontstaan en de samenwerking in de stad en regio is op gang gekomen. NPO 3 FM maakt het thema voor 2016, de ‘stille ramp’, in de zomer bekend.
Omroep om in actie te komen
De kick-off op 5 april is een oproep aan alle Bredanaars en ook heel Brabant om samen aan de slag te gaan. Voor de kick-off zijn ook stakeholders en sleutelfiguren uitgenodigd, uit alle geledingen van Breda, zoals het bedrijfsleven, onderwijs, overheid, cultuur en sport. De oproep is om in actie te komen en initiatieven aan te dragen voor activiteiten in de stad. Een gevarieerd, energiek en interactief programma maakt de initiatieven zichtbaar en verbindt ze met elkaar.
Boaz Adank, wethouder Evenementen:
“Natuurlijk gaat Breda maximale inspanning leveren voor 3FM Serious Request en de stille ramp. Ik ben trots op de energie van mensen en de kracht van alle samenwerkende partijen en organisaties! Van studenten tot ondernemers: we gaan onze krachten bundelen. Ik heb vandaag mooie, kansrijke initiatieven gehoord om geld in te zamelen voor de mensen die het zo hard nodig hebben.”
Speciale rol voor NHTV-studenten
Vanuit diverse opleidingen van de NHTV, onder andere Leisure en Media, hebben honderd tweedejaars NHTV-studenten de opdracht gekregen projectplannen te schrijven voor side-events in het centrum van Breda, met als opdracht de stad te mobiliseren. De beste en realiseerbare plannen worden later in april geselecteerd. Een deel van de studenten zal ook betrokken worden bij het realiseren van de plannen. Andere studenten houden zich bezig met het filmen van bijeenkomsten en andere voorbereidingen.
Het programma met alle events in Breda wordt in de loop van het jaar bekend. Websites en social media-kanalen worden hiervoor ingezet. De eerste ideeën kunnen al geplaatst worden via
www.kominactie.3fm.nl .
Heb je een leuke actie, laat het
onze redactie weten.
Meer over Serious Request