Tips van Martijn’s personal trainer; Mandy

Foto:

Hallo, daar ben ik weer!

Deze week heb ik wat tips van mijn personal trainster Mandy. Ik hoop dat jullie iets aan deze tips gaan hebben.

 

Tip 1:
Heel veel mensen gieten een scheut olie in de pan wat al snel neerkomt op: 100-180 kcal. Doe een scheutje olie in de pan en dep het met keukenrol netjes af. Zo kun je de olie over heel de pan verdelen en heb je precies genoeg om iets in te bakken.

Tip 2:
Als je moeite ervaart met bijvoorbeeld gezond koken of om iedere keer te moeten trainen en je merkt dat je hier geen motivatie voor hebt, maak dan een plan dat je uitvoert als je dit gevoel ervaart.

Wat heel goed werkt hierin is de “5 minute take off”. Als je dus merkt dat je ergens geen zin in hebt, ga je 5 minuten aan de slag met datgene wat je moet doen. Of je nu wel of geen zin hebt, je gaat 5 minuten aan de slag.
Stel je hebt besloten; ik moet 5x in de week sporten, want ik wil een bepaald doel bereiken. Trek dan gewoon je sportkleren aan, spring op de fiets of in de auto en beslis na de 5 minuten of je dan nog steeds ECHT geen zin hebt.
De “5 minute take off” stelt je namelijk in staat om door die begin moeite heen te gaan. Het is vaak niet zo’n zin hebben, wat moeilijk is. Als je eenmaal in de sportschool staat, gaat het een stuk makkelijker.

Houd altijd die 5 minuten aan. Je zult gaan merken dat 9 van de 10 keer die 5 minuten voldoende zijn om in de flow te komen.

   

 

Tot volgende week weer!

Martijn wordt begeleid door Mandy Glaudemans van ENFORCE en dit wordt mede mogelijk gemaakt door een aantal sportieve partners. De Afvalrace West-Brabant is te volgen via Facebook en nieuwsbrief.

Reacties